Persondatapolitik

Hvis du udleverer personlige oplysninger til Brancheforeningen Cirkulær beskytter vi disse data, så du kan føle dig tryg. Her kan du læse vores persondatapolitik.

Oplysninger om vores behandling af dine personoplysninger mv.

Vi er den dataansvarlige – hvordan kontakter du os? Brancheforeningen Cirkulær er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.

Brancheforeningen Cirkulær
Vester Farimagsgade 1, 5.

CVR-nr. 13261679
Mailadresse: cirkulaer@cirkulaer.dk
Web: www.cirkulaer.dk

Formålene med vores behandling af personoplysninger, hvilke typer/kategorier af oplysninger og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger

Når du bruger www.cirkulaer.dk

Brancheforeningen Cirkulær indsamler personoplysninger via hjemmesiden. Hvad enten du besøger vores hjemmeside, udfylder en af vores formularer eller tegner abonnement på nyhedsbrev, så indsamler og behandler vi altid personoplysninger efter gældende lovgivning og vejledninger.

Når du besøger hjemmesiden, ved personlig kontakt eller på anden måde afleverer persondata til Brancheforeningen Cirkulær, accepterer du samtidig vores persondatapolitik.

Brancheforeningen Cirkulær indsamler og anvender personoplysninger på to måder

1. Personoplysninger du selv afgiver

Vi indsamler og behandler personligt identificerbare oplysninger om navn, titel, firma/organisation, adresse, mail, telefonnumre m.m. (primært arbejdsrelaterede).

Disse personoplysninger anvendes til følgende formål:

• Abonnement på nyhedsbrev
  • Tilmelding til arrangementer/kurser
  • Bestilling af udgivelser
  • Generelle henvendelser, gennem formularer på hjemmesiden
  • Deltagelse i grupper og netværk i foreningen

2. Statistik om dit besøg på vores hjemmeside og  brugen af nyhedsbrev

Hvis du abonnerer på vores nyhedsbrev, kan vi indsamle oplysninger om åbning af nyhedsbrev samt brugen af links i nyhedsbrevet, for løbende at kunne forbedre nyhedsbrevet. Du kan slå denne form for statistiksporing fra ved at redigere indstillingerne for din modtagelse af nyhedsbrev fra os.

Sletning af personoplysninger

Dine personoplysninger bliver slettet, når vi ikke længere har behov for at behandle dem til opfyldelsen af et eller flere af de ovennævnte formål. Statistiske data kan dog behandles og opbevares længere i anonymiseret form.

Sikkerhed og opbevaring af personoplysninger og data

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen. Det er kun de medarbejdere hos Brancheforeningen Cirkulær, der har brug for oplysningerne, der har adgang til disse.

De data, som indtastes på hjemmesiden, overføres krypteret mellem brugerens browser og hjemmesiden. Evt. e-mails sendes desuden krypteret, hvis din e-mail understøtter dette. Sikkerheden omkring data følger Datatilsynets krav og anbefalinger.

Videregivelse af oplysninger

Vi videregiver ingen personoplysninger nævnt under punkt 1 til tredjepart. Data om din brug af websitet på sider med Tableau-grafer videregives til tredjepart, i forbindelse med besøgsstatistikker.

Vi benytter en række leverandører til opbevaring og behandling af data, fx hosting af hjemmeside og administration af abonnenter til nyhedsbreve. Disse leverandører behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Indsigt og klager

Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: cirkulaer@cirkulaer.dk

Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

NÅR DU ER MEDLEM AF BRANCHEFORENINGEN CIRKULÆR INDSAMLER VI FØLGENDE PERSONOPLYSNINGER:

Formål:

Brancheforeningen Cirkulær er en forening, hvor data om medlemmernes ansatte registreres til brug fra arrangementsdeltagelse, vejledningsydelser etc.

Retsgrundlag:

Vi indsamler og opbevarer dine oplysninger i forbindelse med opfyldelse af vores aftale om dit medlemskab af Brancheforeningen Cirkulær, udbydelse af kurser, deltagelse i arrangementer m.m. jfr. persondataforordningens art 6 stk. 1 b).

Vi har visse historiske dokumenter som opbevares, det kan være billeder fra arrangementer, mødereferater m.m. Det har vi en legitim interesse i at opbevare jfr. persondataforordningens art 6 stk. 1 f)

Hvor dine personoplysninger stammer fra:

• Brancheforeningen Cirkulær vedligeholder lister over personer i vores netværk og arbejdsgrupper, så vi kan sende relevant information til de rette mennesker samt spørge efter input til foreningens interessevaretagelse.
  • Desuden registrerer medlemmerne selv deres data på Brancheforeningen Cirkulærs extranet.
  • Desuden registreres deltagelse i arrangementer via Brancheforeningen Cirkulærs hjemmeside.
  • Ved modtagelse af vejledningsydelser og arbejde i forbindelse med foreningens interessevaretagelse e.l., vil mailkorrespondancer o.l. blive gemt i forhold til den enkelte sag.

Opbevaring af dine personoplysninger:

Persondata registreres i Brancheforeningen Cirkulærs fil-drev, extranet, og i økonomisystem samt eventuelt i Outlook.

Persondata kan opbevares i fem år efter, at et medlem har meldt sig ud, eller hvor anden lovgivning kræver, at oplysningerne opbevares i længere tid.

Arrangementstilmeldinger slettes fra Brancheforeningen Cirkulærs hjemmeside efter en måned og opbevares derefter i det omfang, det er nødvendigt, på foreningens filsystem og/eller økonomisystem.

NÅR DU SOM IKKE-MEDLEM DELTAGER I ARRANGEMENTER ELLER ANDRE AKTIVITETER:

Formål:

Arrangementsdeltagelse registreres til brug for afholdelse af arrangementerne samt til opkrævning af deltagergebyr.

Hvilke typer personoplysninger behandler vi:

Der behandles identifikationsoplysninger samt oplysninger om stilling og tjenestested. Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af:

Retsgrundlag:

Vi indsamler og opbevarer dine oplysninger i forbindelse med opfyldelse af vores udbydelse af kurser, deltagelse i arrangementer m.m. jfr. persondataforordningens art 6 stk. 1 b).

Hvor dine personoplysninger stammer fra:

Man registrerer selv deltagelse i arrangementer via Brancheforeningen Cirkulærs hjemmeside.

Opbevaring af dine personoplysninger:

Persondata opbevares i fem år efter afslutningen på det regnskabsår, hvor arrangementet har fundet sted.

NÅR DU LEVERER YDELSER TIL BRANCHEFORENINGEN CIRKULÆR:

Formål:

Registrering af oplysninger ift. leverance af diverse ydelser.

Retsgrundlaget:

Vi kan indsamle og opbevare kontaktoplysninger på medarbejdere i forbindelse med opfyldelse af vores aftale mellem dig/dit selskab og Brancheforeningen Cirkulær, jfr. persondataforordningens art 6 stk. 1 b).

Vi har visse historiske dokumenter – herunder aftaler – som opbevares hvoraf kontaktpersoner i leverandørens selskab fremgår. Det har vi en legitim interesse i at opbevare jfr. persondataforordningens art 6 stk. 1 f)

Hvor dine personoplysninger stammer fra:

Leverandøren oplyser selv sine oplysninger til Brancheforeningen Cirkulærs bestiller.

Opbevaring af dine personoplysninger:

Data kan dels være opbevaret i mailkorrespondancer samt fremgå af aftaler indgået mellem Brancheforeningen Cirkulær og leverandøren. Derudover registreres leverandører i Brancheforeningen Cirkulærss Økonomisystem.

Persondata opbevares i fem år efter leverancen er leveret eller efter aftalens ophør.

NÅR DU SAMARBEJDER MED BRANCHEFORENINGEN CIRKULÆR:

Formål:

Samarbejde med myndigheder og interesseorganisationer om lovfortolkning, samarbejde om afholdelse af arrangementer eller øvrige tiltag i samarbejde med eksterne partnere.

Hvilke typer personoplysninger behandler vi:

Der behandles identifikationsoplysninger samt eventuelt oplysninger om stilling og tjenestested. Politisk overbevisning kan være registreret, hvis det er i den registreredes interesse – fx ved debatindlæg fra politikere.

Retsgrundlag:

Vi kan indsamle og opbevare kontaktoplysninger på medarbejdere i forbindelse med opfyldelse af aftale om samarbejde mellem dig/dit selskab/offentlige myndighed og Brancheforeningen Cirkulær, jfr. persondataforordningens art 6 stk. 1 b).

Vi har visse historiske dokumenter – herunder aftaler, mødereferater m.m. som opbevares hvoraf kontaktpersoner hos myndighed, selskab m.m. fremgår. Det har vi en legitim interesse i at opbevare jfr. persondataforordningens art 6 stk. 1 f)

Hvor dine personoplysninger stammer fra:

Samarbejdspartnere oplyser selv sine oplysninger til Brancheforeningen Cirkulær.

Opbevaring af dine personoplysninger:

Data kan dels være opbevaret i mailkorrespondancer samt fremgå af aftaler indgået mellem Brancheforeningen Cirkulær og samarbejdspartneren. Herudover kan persondata registreres eventuelt i Outlook eller på Brancheforeningen Cirkulærs IT-drev.

Persondata opbevares i fem år efter gennemførelse af aktiviteten eller efter aftalens ophør.

HVIS DU ANSØGER OM ET JOB HOS BRANCHEFORENINGEN CIRKULÆR BEHANDLES FØLGENDE PERSONOPLYSNINGER:

Formål:

Registrering af oplysninger om ansøgeren, inkl. dennes kompetencer, person-profil o.l. som led i en eventuel ansættelsesproces.

Hvilke typer personoplysninger behandler vi:

Der behandles identifikationsoplysninger samt oplysninger om nuværende og tidligere stillinger, tjenestesteder, uddannelsesaktiviteter samt strafbare forhold (såfremt det vurderes relevant for den pågældende stilling/funktion).

Retsgrundlag:

Vi indsamler og opbevarer dine oplysninger i forbindelse med ansættelsesproceduren jfr. Persondataforordningen art. 6 stk. 1 b).

Hvor dine personoplysninger stammer fra:

Ansøgeren oplyser selv sine oplysninger til Brancheforeningen Cirkulær og giver samtykke til, såfremt der indhentes oplysninger andre steder fra.

Opbevaring af dine personoplysninger:

Data er opbevaret i mailkorrespondancer.

Persondata kan opbevares i op til seks måneder efter, at de er kommet Brancheforeningen Cirkulær til hænde, såfremt ansøgeren giver samtykke til hertil. Ellers slettes al persondata, når den relevante ansættelsesproces er overstået.

Dine rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.

Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.

Ret til at se oplysninger (indsigtsret)

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.

Ret til berigtigelse (rettelse)

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

Ret til sletning

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

Ret til begrænsning af behandling

Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores eller lovlige behandling af dine personoplysninger.

Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

Klage til Datatilsynet

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

Dokumentoplysning

Dette er 2. version af Brancheforeningen Cirkulærs persondatapolitik trådt i kraft d. 2. februar 2021.

Niels Toftegaard