lina katan

Lina Katan

Specialkonsulent, ph.d.
7231 2079

Ekspertområder: Forbrugs- og affaldspraksis, affaldsforebyggelse, tekstiler og arbejdsmiljø.

Lina er specialkonsulent i Brancheforeningen Cirkulær. Her har hun særligt fokus på borgeradfærd, affaldsforebyggelse, sortering og forbrug. Herudover arbejder Lina med tekstilområdet og arbejdsmiljøudfordringer i sektoren.

Lina har stået i spidsen for et erhvervs-ph.d. projekt om affaldssortering i borgernes hjemlige hverdag, som Brancheforeningen Cirkulær har udført i samarbejde med Aalborg Universitet, Innovationsfonden og en række kommuner og affaldsselskaber.

Lina er bl.a. uddannet sociolog fra Københavns Universitet og har en Ph.D. fra Aalborg Universitets ingeniør- og naturvidenskabelige fakultet.