FFV Energi og Miljø

FFV står for Faaborg Forsyningsvirksomhed og leverer bl.a. affaldsydelser i Faaborg-Midtfyn Kommune.

Miljø og klima

Det er et erklæret mål at FFV skal være en kommerciel servicevirksomhed indenfor vores kerneområder energi og miljø med fokus på service, ressourceoptimering og miljøvenlig energi.

Overordnede mål er en reduktion på 10% af ressourceforbrug i forhold til 2013 i forhold til 2018 pr. produceret, forbrugt eller distribueret enhed.

Dette skal være indenfor alle områder hvor FFV Energi & Miljø A/S forbruger ressourcer som el, gas, diesel, benzin, vand, spildevand, samt vi skal ligeledes udnytte de ressourcer vi håndterer indenfor affald 10% bedre.

Efter præsentation af regeringens ressourcestrategi skal der være øget fokus på genanvendelse af de ressourcer, der er til rådighed. For FFV betyder det, at vi skal arbejde for større sortering ude hos vores kunder samtidigt med at vi skal øge serviceniveauet og tilgængeligheden.

På alle vores genbrugsstationer vil der blive opstillet mål for sortering og genanvendelse således mængderne der kommer til forbrænding eller deponering minimeres.

Social profil

FFV Energi & Miljø A/S opfatter det derfor som en af vore prioriteter at hjælpe lokalmiljøet i Faaborg-Midtfyn kommune med at skabe flere arbejdspladser i lokalområdet, samt at hjælpe til, at medarbejdere uden for arbejdsmarkedet igen kan komme i regulært arbejde.

FFV Energi & Miljø A/S er således en solid lokal forankret arbejdsplads, der har et ønske om at have en synlig social profil.

Derfor arbejder virksomheden med det rummelige arbejdsmarked hvor der skabes plads til medarbejdere med bl.a nedsat arbejdsevne. Målet er 5% af antal ansatte.

Desuden medvirker en øget indsat på det sociale område til, at vi som virksomhed får et bedre omdømme og dermed står bedre rustet ved rekruttering af medarbejdere. I hele koncernen er der løbende ledige i virksomhedspraktik og især i afdelingen FFV Genbrug rekrutteres der fra denne gruppe ved nyansættelser.

I 2012 blev FFV godkendt som aftjeningssted for samfundstjeneste ved FFV Renovation A/S´s genbrugsstationer. Der har i perioden siden været nogle enkelte i samfundstjeneste og dette er forløbet positivt.

FFV logo
Korsvangen 6A