Komposteringsplads

Seminar om have/parkaffald & kompost

Kompostering
-

Hvad er driverne i forhold til have/parkaffaldet og de processer det gennemgår? Hvad er klima- og bæredygtighedsaftrykket? Og hvilke produkter er efterspurgt i samfundet? Hvilke udfordringer er der for de gode løsninger, når det gælder have/parkaffaldet?

Genanvend Biomasse og Brancheforeningen Cirkulær inviterer til fælles workshop den 9. september 2021 på Fyn, hvor deltagere fra både private og offentlige virksomheder får nye perspektiver, ny viden og mulighed for en kvalificeret drøftelse af kompostering, produkter af have/parkaffaldsressourcen samt bæredygtig håndtering. Bidrag med dine input til, hvad der driver håndteringen af have/parkaffaldet nu – og hvordan det skal være i fremtiden.

Følgende drivere er i spil: Økonomi, klima, kulstofkredsløb, kulstof-oplagring, alternativ til spagnum/vækstmedier, næringsstoffer, biodiversitet, økologi, jordens mikroklima, evne til at holde på vand etc.

Dagen byder også på rundvisning på Klintholm I/Ss komposteringsanlæg, som er involveret i flere forskningsprojekter

Julie Lykke Jacobsen fra Genanvend Biomasse kan også kontaktes vedr. dagen på JUJ@lf.dk.

Find link til program i højre side.

Nana Winkler
7231 2075