OPP

• Verdensmålsprisen i Dansk Affaldsforening

Årets indstillede projekter til Verdensmålsprisen spænder bredt – fra mindre deponering og mere genbrug til bedre jobs og visionære måder at tænke genbrugsstationer på.

• internetkabler

Brancheforeningen Cirkulær har indgået en aftale med virksomheden TD-K om rådgivning og redskaber til at øge informationssikkerheden og overholde NIS2-direktivet.

• Affald 2023 udstilling

Bliv udstiller på Affald 2024, Brancheforeningen Cirkulærs årsmøde og konference.

• Flyveaske
    Af

Brancheforeningen Cirkulær og Dansk Restprodukthåndtering

Udgivet

Februar 2024

• RCV-genbrug-byggematerialer
    Debat

Dansk Erhverv og Brancheforeningen Cirkulær opfordrer regeringen og Folketingspolitikerne til at fastholde det momentum, som loven om selektiv nedrivning har skabt, så den grønne omstilling af bygge- og anlægssektoren ikke går i stå. Vi har brug for flere ændringer i den samlede regulering af byggeri, finansiering og affaldshåndtering, skriver Henrik Friis og Jens Bomann Christensen.

• elskraldebil

Elektriske skraldebiler er ikke længere et særsyn på de danske veje – og udviklingen vil fortsætte, for el-skraldebiler er nu så godt som en hyldevare, viser en ny analyse fra Copenhagen Electric under Region Hovedstaden. Udviklingen skal gerne fortsætte, også når der kommer producentansvar for emballage, mener Brancheforeningen Cirkulær.

• genbrugskopper på klimafolkemødet
    Debat

I et åbent brev opfordrer en samlet front af erhvervsliv, miljøorganisationer og forskere landets politikere til at sætte skub i udviklingen af et nationalt genbrugssystem, som både vil gavne miljø og klima, forbrugerne samt de spisesteder, der sælger take-away.

• himmel-1
    Pressemeddelelse

Den 1. september skifter Dansk Affaldsforening navn til Brancheforeningen Cirkulær. Det afspejler, at cirkulær økonomi er meget mere end affaldshåndtering – og at forventningerne til kommunernes rolle i omstillingen er tårnhøje.

• Renosyd-kvashegn
    Debat

Vi kan ikke sortere og organisere os til mindre affald. Omstillingen til cirkulær økonomi kræver i stedet et helt nyt mindset, for den handler om meget mere end affaldshåndtering, skriver Arne Boelt - formand for Brancheforeningen Cirkulær, i Altinget.

• Gips og sortering af byggeaffald på genbrugsplads

Der er opbakning fra den kommunale affaldssektor til ny rapport, der tegner kritisk billede af Danmarks formåen indenfor cirkulær økonomi. Byggeriets høje forbrug af virgine materialer får særskilt fokus, og det er tiltrængt, mener Brancheforeningen Cirkulær.