Forsyning

• En bæredygtig verden

Forsyningssektoren arbejder systematisk med governance med udgangspunkt i en række kodeks for selskabsledelse, skriver Brancheforeningen Cirkulær, Dansk Fjernvarme, DANVA og Danske Vandværker i fælles henvendelse til en række ministre.

• internetkabler

Brancheforeningen Cirkulær har indgået en aftale med virksomheden TD-K om rådgivning og redskaber til at øge informationssikkerheden og overholde NIS2-direktivet.

• Energnist - affaldsenergi

CO2-fangst på affaldsenergianlæg er den billigste løsning sammenlignet med biomasse-CCS, viser analyse fra CONCITO og EA Energianalyse. Vigtigt og grundigt indspark i debatten om regulering og udmøntning af støtte, mener Brancheforeningen Cirkulær.

• JensBomannChristensen
    Debat

Stort set alle statsministre i nyere tid har talt om at fjerne bøvl og unødvendige regler, men i forsyningssektoren går udviklingen den stik modsatte vej. Snart skyller en ny bølge bureaukrati ind over os, skriver Jens Bomann Christensen i Altinget Forsyning.

• Affald 2023 udstilling

Bliv udstiller på Affald 2024, Brancheforeningen Cirkulærs årsmøde og konference.

• Sne og skraldespand

• Deponi
    Debat

Vi taler sjældent om dem, men Danmarks deponier er et afgørende sikkerhedsnet, der håndterer det affald, der hverken kan eller skal recirkuleres eller energiudnyttes. Men ligesom med alt andet skal sikkerhedsnettet vedligeholdes. Her skaber længere efterbehandlingsperiode samt nye stoffer som PFAS usikkerhed om den langsigtede finansiering, skriver Brancheforeningen Cirkulær i WasteTech.

• affaldsenergi og kran
    Pressemeddelelse

Mange gode elementer i regeringens udspil, der skal skabe gunstige rammer for investeringer i CO2-fangst på affaldsenergianlæg. Men den fortsatte dødstrussel over 30 pct. af kapaciteten risikerer at spænde ben, mener Brancheforeningen Cirkulær.

• Sne og skraldespand

De store mængder sne udfordrer affaldsselskaberne og deres medarbejdere, og gør det både svært og farligt at tømme affaldsbeholdere. Du kan hjælpe, så det sker sikkert og forsvarligt. Har du for meget affald, er der mange steder udvidet service på genbrugspladserne.

• affaldsenergi-1

Det er positivt, at regeringen fastholder fokus på CCS fra affaldsenergi i sit årlige klimaprogram. Men en løsning for rammevilkår haster, mener Brancheforeningen Cirkulær. Og usikkerheden ved selve konkurrenceudsættelsen består.