Genbrugstalerstol indviet på Folkemødet

Folkemødet

Et nyt genbrugssamarbejde blev fejret under årets Folkemøde, hvor unge tømrerlærlinge har arbejdet med genbrugstræ.

talerstol-genbrugstræ-folkemødet

Under hele Folkemødet er genbrugstalerstolen i brug på Ungdommens Plads, og allerede nu er der planer om at den skal deltage til events andre steder i Danmark.

Så kom den i brug, talerstolen i genbrugstræ, som unge tømrerelever fra Campus Bornholm har bygget til Folkemødet i samarbejde med Stark.

Projektet blev fejret til en hyggelig indvielse, hvor projektleder for Starks gentræs-koncept Kent Fonseca fortalte om træets oprindelse fra andre projekter - bl.a. på Glostrup Hospital og Joannahuset fra Folkemødet 2022 – og Brancheforeningen Cirkulærs formand Arne Boelt hyldede de unge tømrerlærlinge for indsatsen.

Under hele Folkemødet er den i brug på Ungdommens Plads, som Ungdomsskoleforeningen står bag, og allerede nu er der planer om at den skal deltage til events andre steder i Danmark.

”Genbrug af brugte byggematerialer skal op i gear, så vi både kan reducere affaldsmængderne og CO2-udledningen fra produktionen af nye materialer. Et afgørende element for mere genbrug er, at fremtidens håndværkere allerede under uddannelsen får indblik i at arbejde med brugte men fuldt funktionelle byggematerialer,” siger Arne Boelt, der selv har en fortid som tømrer.

Sammen med DI Byggeri fortsætter Brancheforeningen Cirkulær fokus på genbrug af byggematerialer, når der lørdag kl. 10:45 er debat på DI Hjørnet om muligheder og barrierer for at bygge nyt af brugt.

indvielse-talestol-folkemødet 2023