Genbrugspladsanalysen 2020

Let stigende antal genbrugspladser har døgnåbne eller tilbyder selvbetjening udenfor bemandede åbningstider. Det sætter årets Genbrugspladsanalyse 2020 særskilt fokus på.

JHN Processor har kortlagt samtlige af alle landets 377 genbrugspladser i 2020, og Brancheforeningen Cirkulær har efterfølgende analyseret tallene.

Analysen viser statistiske informationer om genbrugspladserne lige fra mængder, behandling af affald, åbningstider og erhvervsadgang. I dette års udgave af analysen er et særskilt afsnit dedikeret døgnåbne pladser og muligheden selvbetjening udenfor bemandede åbningstider - som der ses en let stigning i.

Genbrugspladserne er forskellige på mange parametre, eftersom de er tilpasset efter de lokale brugeres behov og muligheder, hvilket netop gør dem populære blandt borgere og virksomheder - og til en central del i den grønne omstilling.

Grundet coronakrisen har 2020 været et særligt år. I den forbindelse har Brancheforeningen Cirkulær tidligere på året udgivet en analyse af affaldsmængder under coronakrisen.

Udgivelse

Fredericia genbrugsplads